Публикации
This book addresses the issue of modern medical innovations management through an inductive approach by looking into cases before putting forward solutions in terms of strategies and tools. It provides a model for the designing and implementation of effective healthcare technology management (HTM) systems in hospitals and healthcare provider settings, as well as promotes a new method of analysis of hospital organization for decision-making regarding technology to show how systematic management using a strategy that balances bottom-up and top-down driven innovations, can deliver better medical technological advances.
Managing Medical Technological Innovations is organized in three parts. Part 1 covers innovation strategies, laying the groundwork and concepts in design thinking. Part 2 follows by presenting the tools available for implementation. And finally, Part 3 uses the case studies of pharmaceutical firms in China and hospital medical record management in Holland to illustrate how these ideas and methodologies have been applied.
This paper discusses the challenges of technological entrepreneurship education in the current education system and the questions that need to be answered to improve the efficacy and efficiency of technological entrepreneurship education. The nature of technological entrepreneurship requires a diversified set of skills for success; however, the traditional education system focuses on single discipline. Consequently, it is difficult for either engineers and scientists who are lacking managerial skills or management students who are lacking of engineer or science oriented knowledge to be successful. A further concern is that different communities have entirely different perceptions of how entrepreneurship is defined often causing both confusion and disagreement in communications between researchers and educators with each other. The paper considers the existing literature and develops a series of comprehensive questions that still need to be addressed. By answering these questions, the traditional education methods can be transformed to be more appropriate and useful for technological entrepreneurship education.
-
В работе представлены основные результаты конъюнктурного обследования, характеризующие цифровую активность организаций розничной торговли в 2018 году. Объектами наблюдения были крупные, средние и малые предприятия розничной торговли, зарегистрированные в России.
Основная цель данной работы заключалась в оценке уровня цифровой активности розничной торговли с помощью разработанных неколичественных индикаторов, соответствующих международным стандартам и цифровой повестке страны. Представленный набор гармонизированных показателей позволил выявить тенденции, масштаб и интенсивность распространения цифровых технологий в организациях.
Уровень и интенсивность цифровизации впервые были определены на основе предпринимательских мнений и намерений относительно темпов и масштабов освоения цифровых технологий, готовности к цифровому переходу, сложившихся цифровых навыков, применения конкретных цифровых продуктов, а также основных факторов, препятствующих цифровой трансформации.
В сборнике представлены актуальные статистические данные, отражающие уровень и динамику развития цифровой экономики России. По ряду индикаторов приведены международные сопоставления.
В публикации использованы материалы Минкомсвязи России, Росстата, Банка России, ОЭСР, Евростата, Международного союза электросвязи (МСЭ), Конференции ООН по торговле и развитию (ЮНКТАД), Всемирной организации интеллектуальной собственности (ВОИС), а также разработки Института статистических исследований и экономики знаний Национального исследовательского университета "Высшая школа экономики".
Fuel cell electric vehicles (FCEVs) have been considered as the future vision for the automotive industry. An increasing number of concepts and prototypes have been introduced in the last decade. In parallel with the technological development, recent discussions about global warming and climate change bring public support for emission free vehicles. Despite of the advancements and support, the speed of introduction of FCEVs is still not at the desirable levels. From a transition management perspective, the present paper seeks to answer the underlying factors behind the implementation of the FCEVs. The discussion goes beyond a technical one to cover broad factors and interests of stakeholders with an ‘eagle-eye view’. Following a discussion the key drivers of change for the FCEV sector and wild cards with disruptive effects, the paper proposes a strategic roadmap template to set an agenda for a successful transition towards FCEVs.